جوان ایرانی
جوان ایرانی

جوان ایرانی

غیرت و غرور و عشق

فرشته کنار بسترش آمد و قرصی نان برایش آورد و گفت: چیزی بخور! پهلوان رنجور. سال هاست که چیزی نخورده ای. گرسنگی از پای درت می آورد. ما چیزی نمی خوریم چون فرشته ایم و نور می خوریم.

تو اما آدمی ، و آدم ها بسته نان و آبند.
پهلوان رنجور لبخند زد، تلخ و گفت: تو فرشته ای و نور می خوری، ما هم آدمیم و گاهی به جای نان و آب، غیرت می خوریم. تو اما نمی دانی غیرت چیست، زیرا آن روز که خدای غیور غیرت را قسمت می کرد تو نبودی و ما همه غیرت آسمان را با خود به زمین آوردیم.
فرشته گفت: من نمی دانم اینکه می گویی چیست، اما هر چه که باشد ضروری نیست، چون گفته اند که آدم ها بی آب و بی نان می میرند. اما نگفته اند که برای زندگی بر زمین ، غیرت لازم است.
پهلوان گفت: نگفته اند تا آدم ها خود کشفش کنند. نگفته اند تا آدم ها روزی بپرسند چرا آب هست و نان هست و زندگی نیست؟
نگفته اند تا آدم ها بفهمند آب را از چشمه می گیرند و نان را از گندم. اما غیرت را از خون می گیرند و از عشق و غرور.
فرشته چیزی نگفت چون نه از عشق چیزی می دانست و نه از خون و نه از غرور.
فرشته تنها نگاه می کرد.
پهلوان به فرشته گفت : بیا این نان را با خودت ببر. هیچ نانی دیگر ما را سیر نخواهد کرد. ما به غیرت خود سیریم.
فرشته رفت. فرشته نان را با خود به آسمان برد و آن را بین فرشته ها قسمت کرد و گفت: این نان را ببویید.این نان متبرک است. این نان به بوی غیرت
نظرات 3 + ارسال نظر
صوفی یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:34 ب.ظ

خیلی زیبا بود ... من اونقدر میام این جا تا شما وقتی برگشتین پیش بقیه بگین این دست خط بوی غم میده بوی بیزاری از زندگی میده ... بوی ادمی میده که میخواد زنده باشه و زندگی کنه اما راهشو بلد نیست ... کمکم کنید لطفا

صوفی یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:44 ب.ظ

من امروز بازم ااومدم تا شاید جوابی بشنوم ... قبلا که اومده بودم خواهش کردم ایمیلتون رو بدین تا حداقل بتونم براتون بگم این همه اصرار من برای حرف زدن چیه ... اما به یه چیز دقت کردین ؟ به این که شما حتی از من نپرسیدین کیم ... کجام چند سالمه ... از کدوم شهرم ... اهل کجام ... من دختر بابام هستم یا پسرش ؟ بازم منتظر شما میمونم

[ بدون نام ] دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:51 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد