چگونگی ساخت سیستماتیک تبلیغات ویدیویی حرفه ای (۷ مرحله)
قبل از شروع مقاله مطلبی را لازم است که اعلام کنم و قطعا اکثریت اعضای گروه هلدینگ عرصه سیمرغ بارها و بارها در ساخت یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی شرکت کرده اند اما نکته ای که در این مقاله به نظرم مهم است ساخت یک تیزر تلویزیونی به صورت سیستماتیک و مرحله ای کار کردن هست ..
امیدوارم با خواندن این مقاله به دانش برنامه سازی تلویزیونی و مهمتر تولید محتوی در فضای مجازی افزوده بشه
قصد تبلیغات دارید؟ با تاثیر شگرف ویدئو در انواع رویکردهای مارکتینگ آشنایی دارید؟ اگر جوابتان مثبت باشد، قطعاً برنامهای برای ویدئوها در تبلیغاتتان خواهید چید. این مقاله هم مربوط به آموزش ساخت تبلیغات ویدیویی است.
ساختن یک کلیپ تبلیغاتی حرفهای، میتواند کسبوکارتان را از دیگر رقبا متمایز کند. هرقدر بهتر این کار را انجام دهید، از فواید آن مثل افزایش آگاهی از برند و افزایش میزان فروش هم بیشتر بهرهمند خواهید شد. در این مقاله ، راجع به همۀ این موارد از 0 تا 100 صحبت خواهیم کرد. (چنانچه تمایل به اجرای کمپین تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن دارید، میتوانید از شرایط . تعرفههای یکتانت اطلاعات بیشتری را کسب کنید)
اگر آمادهاید، با نحوۀ انجام کار شروع کنیم:
فهرست مطالب
چگونگی ساخت تبلیغات ویدیویی در 7 گام
چرا باید به فکر ساختن تیزر تبلیغاتی باشیم؟
5 نکتۀ مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی اثربخش
3 عنصر اصلی تیزر تبلیغاتی
۶ نمونه تیزر تبلیغاتی برای گرفتن ایده!
چگونگی ساخت تبلیغات ویدیویی در 7 گام
ساختن یک تیزر تبلیغاتی میتواند کلی مزیت برای برندتان داشته باشد. جلوتر راجع به این مزایا صحبت خواهیم کرد؛ اما اول میخواهیم ببینیم چطور باید یک ویدئو تبلیغاتی ساخت؟
انجام این کار، نه اینکه سخت باشد، اما خیلی هم آسان نیست! در این بخش، میخواهیم آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی را طی 7 مرحله آموزش دهیم. (چنانچه تمایل به یادگیری و آموزش ویدئو مارکتینگ دارید، در مقاله دیگری از بلاگ یکتانت به صورت کامل درباره چگونگی یادگیری آن توضیح دادهایم که پیشنهاد میکنیم آن را نیز بخوانید)
بیایید برویم سراغ اولین مرحله!
۱. تحقیقات و برنامهریزی
هیچ کاری بدون برنامهریزی سرانجام خوشی نخواهد داشت! ساخت تبلیغات ویدئویی هم از این قانون مستثنی نیست. ابتدا، باید همۀ جوانب را بسنجید و سپس با توجه به دادههایی که در اختیار دارید، بهترین برنامۀ ممکن را بچینید و مطابق آن پیش بروید.
تحقیقات و برنامهریزی موضوع گستردهای است که شامل بخشهای مختلفی میشود:
تعیین اهداف و انتظارات از ساخت تبلیغات ویدئویی
اگر در حال خواندن این مقاله هستید و میخواهید نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی را یاد بگیرید، اول از همه باید بدانید چه انتظاری از تیزرتان دارید. در واقع، باید هدفتان از تهیۀ چنین ویدئویی را کامل و شفاف مشخص کنید. اگر جوابتان این است که میخواهم برند را تبلیغ کنم، باید بگوییم مسیرتان اشتباه است!
هرقدر جزئیات بیشتری در جواب این سؤال ارائه کنید، کارتان هم راحتتر خواهد شد.
برای مثال، قرار است کدام محصول یا خدمتتان را پروموت کنید؟ شاید هم میخواهید یک جنبۀ خاص از کسبوکارتان را به مخاطبان نشان دهید؟ مثلاً اینکه تیم پشتیبانی با نهایت دلسوزی و خوشاخلاقی جواب پرسشهای مشتریان را میدهد.
با نوشتن انتظارات، میتوانید چگونگی پیشبرد اهداف را هم رصد کنید. بهعنوان مثال، اگر قصدتان افزایش نرخ تبدیل باشد، میتوانید بعداً بررسی کنید که تا چند درصد در تحقق این مهم موفق بودهاید.
آموزش چگونگی ساخت تبلیغات ویدیویی حرفه ای (۷ مرحله)
قصد تبلیغات دارید؟ با تاثیر شگرف ویدئو در انواع رویکردهای مارکتینگ آشنایی دارید؟ اگر جوابتان مثبت باشد، قطعاً برنامهای برای ویدئوها در تبلیغاتتان خواهید چید. این مقاله هم مربوط به آموزش ساخت تبلیغات ویدیویی است.
ساختن یک کلیپ تبلیغاتی حرفهای، میتواند کسبوکارتان را از دیگر رقبا متمایز کند. هرقدر بهتر این کار را انجام دهید، از فواید آن مثل افزایش آگاهی از برند و افزایش میزان فروش هم بیشتر بهرهمند خواهید شد. در این مقاله ، راجع به همۀ این موارد از 0 تا 100 صحبت خواهیم کرد. (چنانچه تمایل به اجرای کمپین تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن دارید، میتوانید از شرایط . تعرفههای یکتانت اطلاعات بیشتری را کسب کنید)
اگر آمادهاید، با نحوۀ انجام کار شروع کنیم:
فهرست مطالب
چگونگی ساخت تبلیغات ویدیویی در 7 گام
چرا باید به فکر ساختن تیزر تبلیغاتی باشیم؟
5 نکتۀ مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی اثربخش
3 عنصر اصلی تیزر تبلیغاتی
۶ نمونه تیزر تبلیغاتی برای گرفتن ایده!
چگونگی ساخت تبلیغات ویدیویی در 7 گام
ساختن یک تیزر تبلیغاتی میتواند کلی مزیت برای برندتان داشته باشد. جلوتر راجع به این مزایا صحبت خواهیم کرد؛ اما اول میخواهیم ببینیم چطور باید یک ویدئو تبلیغاتی ساخت؟
انجام این کار، نه اینکه سخت باشد، اما خیلی هم آسان نیست! در این بخش، میخواهیم آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی را طی 7 مرحله آموزش دهیم. (چنانچه تمایل به یادگیری و آموزش ویدئو مارکتینگ دارید، در مقاله دیگری از بلاگ یکتانت به صورت کامل درباره چگونگی یادگیری آن توضیح دادهایم که پیشنهاد میکنیم آن را نیز بخوانید)
بیایید برویم سراغ اولین مرحله!
۱. تحقیقات و برنامهریزی
هیچ کاری بدون برنامهریزی سرانجام خوشی نخواهد داشت! ساخت تبلیغات ویدئویی هم از این قانون مستثنی نیست. ابتدا، باید همۀ جوانب را بسنجید و سپس با توجه به دادههایی که در اختیار دارید، بهترین برنامۀ ممکن را بچینید و مطابق آن پیش بروید.
تحقیقات و برنامهریزی موضوع گستردهای است که شامل بخشهای مختلفی میشود:
تعیین اهداف و انتظارات از ساخت تبلیغات ویدئویی
اگر در حال خواندن این مقاله هستید و میخواهید نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی را یاد بگیرید، اول از همه باید بدانید چه انتظاری از تیزرتان دارید. در واقع، باید هدفتان از تهیۀ چنین ویدئویی را کامل و شفاف مشخص کنید. اگر جوابتان این است که میخواهم برند را تبلیغ کنم، باید بگوییم مسیرتان اشتباه است!
هرقدر جزئیات بیشتری در جواب این سؤال ارائه کنید، کارتان هم راحتتر خواهد شد.
برای مثال، قرار است کدام محصول یا خدمتتان را پروموت کنید؟ شاید هم میخواهید یک جنبۀ خاص از کسبوکارتان را به مخاطبان نشان دهید؟ مثلاً اینکه تیم پشتیبانی با نهایت دلسوزی و خوشاخلاقی جواب پرسشهای مشتریان را میدهد.
با نوشتن انتظارات، میتوانید چگونگی پیشبرد اهداف را هم رصد کنید. بهعنوان مثال، اگر قصدتان افزایش نرخ تبدیل باشد، میتوانید بعداً بررسی کنید که تا چند درصد در تحقق این مهم موفق بودهاید.
مشخصکردن مخاطب هدف
بعد از مشخصکردن اهداف، باید مخاطبان هدفتان را هم معلوم کنید. تیزر تبلیغاتی شما قرار است توجه چه گروهی از افراد جامعه را جلب کند؟ خانمهای 18 تا 30 سال؟ کارآفرینان فارغ از جنسیتشان؟ کارمندان آقای ادارات دولتی که در ابتدای مسیر شلغیشان هستند؟
سپس باید ببینید آنها در کجای قیف بازاریابی هستند. آیا تازه قرار است توجه آنها را نسبت به برندتان جلب کنید یا میخواهید آنها را از یک بازدیدکننده به یک خریدار محصول تبدیل کنید؟
انتخاب یکی از انواع ویدئوها
فاکتور تعیینکننده در انتخاب نوع ویدئو، قبل از هر چیز بودجهای است که در اختیار دارید. اگر قصد ساخت تبلیغات ویدیویی را دارید، فراموش نکنید که انجام این کار، بدون هزینهکردن ممکن نیست.
اما با این وجود، برخی از انواع ویدئو، هزینۀ ساخت کمتری نسبت به بقیۀ انواع آن دارند؛ مثلاً تستیمونیالها خرج کمتری از مستندها و تبلیغات تلویزیونی دارند.
علاوه بر بودجه، مسئلۀ دیگری که باید در نظر بگیرید، سلیقۀ مخاطبانتان است. نوعی را انتخاب کنید که بیشتر باب میل ایشان باشد.
برای نمونه، اگر جوانان مخاطبانتان هستند، شاید تیزرهای مناسب شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و یوتیوب، برایتان مناسبتر باشند؛ اما اگر جامعۀ هدفتان افراد سالخوردهتر باشند، بهتر است سراغ انواع ویدئوهایی بروید که جایگاهشان تبلیغات تلویزیونی است.
آموزش چگونگی ساخت تبلیغات ویدیویی حرفه ای (۷ مرحله)۲
قصد تبلیغات دارید؟ با تاثیر شگرف ویدئو در انواع رویکردهای مارکتینگ آشنایی دارید؟ اگر جوابتان مثبت باشد، قطعاً برنامهای برای ویدئوها در تبلیغاتتان خواهید چید. این مقاله هم مربوط به آموزش ساخت تبلیغات ویدیویی است.
ساختن یک کلیپ تبلیغاتی حرفهای، میتواند کسبوکارتان را از دیگر رقبا متمایز کند. هرقدر بهتر این کار را انجام دهید، از فواید آن مثل افزایش آگاهی از برند و افزایش میزان فروش هم بیشتر بهرهمند خواهید شد. در این مقاله ، راجع به همۀ این موارد از 0 تا 100 صحبت خواهیم کرد. (چنانچه تمایل به اجرای کمپین تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن دارید، میتوانید از شرایط . تعرفههای یکتانت اطلاعات بیشتری را کسب کنید)
اگر آمادهاید، با نحوۀ انجام کار شروع کنیم:
فهرست مطالب
چگونگی ساخت تبلیغات ویدیویی در 7 گام
چرا باید به فکر ساختن تیزر تبلیغاتی باشیم؟
5 نکتۀ مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی اثربخش
3 عنصر اصلی تیزر تبلیغاتی
۶ نمونه تیزر تبلیغاتی برای گرفتن ایده!
چگونگی ساخت تبلیغات ویدیویی در 7 گام
ساختن یک تیزر تبلیغاتی میتواند کلی مزیت برای برندتان داشته باشد. جلوتر راجع به این مزایا صحبت خواهیم کرد؛ اما اول میخواهیم ببینیم چطور باید یک ویدئو تبلیغاتی ساخت؟
انجام این کار، نه اینکه سخت باشد، اما خیلی هم آسان نیست! در این بخش، میخواهیم آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی را طی 7 مرحله آموزش دهیم. (چنانچه تمایل به یادگیری و آموزش ویدئو مارکتینگ دارید، در مقاله دیگری از بلاگ یکتانت به صورت کامل درباره چگونگی یادگیری آن توضیح دادهایم که پیشنهاد میکنیم آن را نیز بخوانید)
بیایید برویم سراغ اولین مرحله!
۱. تحقیقات و برنامهریزی
هیچ کاری بدون برنامهریزی سرانجام خوشی نخواهد داشت! ساخت تبلیغات ویدئویی هم از این قانون مستثنی نیست. ابتدا، باید همۀ جوانب را بسنجید و سپس با توجه به دادههایی که در اختیار دارید، بهترین برنامۀ ممکن را بچینید و مطابق آن پیش بروید.
تحقیقات و برنامهریزی موضوع گستردهای است که شامل بخشهای مختلفی میشود:
تعیین اهداف و انتظارات از ساخت تبلیغات ویدئویی
اگر در حال خواندن این مقاله هستید و میخواهید نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی را یاد بگیرید، اول از همه باید بدانید چه انتظاری از تیزرتان دارید. در واقع، باید هدفتان از تهیۀ چنین ویدئویی را کامل و شفاف مشخص کنید. اگر جوابتان این است که میخواهم برند را تبلیغ کنم، باید بگوییم مسیرتان اشتباه است!
هرقدر جزئیات بیشتری در جواب این سؤال ارائه کنید، کارتان هم راحتتر خواهد شد.
برای مثال، قرار است کدام محصول یا خدمتتان را پروموت کنید؟ شاید هم میخواهید یک جنبۀ خاص از کسبوکارتان را به مخاطبان نشان دهید؟ مثلاً اینکه تیم پشتیبانی با نهایت دلسوزی و خوشاخلاقی جواب پرسشهای مشتریان را میدهد.
با نوشتن انتظارات، میتوانید چگونگی پیشبرد اهداف را هم رصد کنید. بهعنوان مثال، اگر قصدتان افزایش نرخ تبدیل باشد، میتوانید بعداً بررسی کنید که تا چند درصد در تحقق این مهم موفق بودهاید.
مشخصکردن مخاطب هدف
بعد از مشخصکردن اهداف، باید مخاطبان هدفتان را هم معلوم کنید. تیزر تبلیغاتی شما قرار است توجه چه گروهی از افراد جامعه را جلب کند؟ خانمهای 18 تا 30 سال؟ کارآفرینان فارغ از جنسیتشان؟ کارمندان آقای ادارات دولتی که در ابتدای مسیر شلغیشان هستند؟
سپس باید ببینید آنها در کجای قیف بازاریابی هستند. آیا تازه قرار است توجه آنها را نسبت به برندتان جلب کنید یا میخواهید آنها را از یک بازدیدکننده به یک خریدار محصول تبدیل کنید؟
انتخاب یکی از انواع ویدئوها
فاکتور تعیینکننده در انتخاب نوع ویدئو، قبل از هر چیز بودجهای است که در اختیار دارید. اگر قصد ساخت تبلیغات ویدیویی را دارید، فراموش نکنید که انجام این کار، بدون هزینهکردن ممکن نیست.
اما با این وجود، برخی از انواع ویدئو، هزینۀ ساخت کمتری نسبت به بقیۀ انواع آن دارند؛ مثلاً تستیمونیالها خرج کمتری از مستندها و تبلیغات تلویزیونی دارند.
علاوه بر بودجه، مسئلۀ دیگری که باید در نظر بگیرید، سلیقۀ مخاطبانتان است. نوعی را انتخاب کنید که بیشتر باب میل ایشان باشد.
برای نمونه، اگر جوانان مخاطبانتان هستند، شاید تیزرهای مناسب شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و یوتیوب، برایتان مناسبتر باشند؛ اما اگر جامعۀ هدفتان افراد سالخوردهتر باشند، بهتر است سراغ انواع ویدئوهایی بروید که جایگاهشان تبلیغات تلویزیونی است.
مقاله پیشنهادی: معرفی انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی (۱۵ ایدهٔ موثر)
تصمیمگیری دربارۀ لحن ویدئو و مدتزمان آن
یکی از مهمترین بخشهای آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی، تعیین لحن و مدتزمان آن است. میخواهید پیامتان چگونه منتقل شود؟ رسمی یا غیررسمی؟ سریع یا آهسته و با توضیحات مفصل؟ قرار است به تحریک احساسات منجر شود یا منطق را درگیر کند؟
از آنجایی که تیزر تبلیغاتی نشاندهندۀ کلیت برندتان است، انتخاب درست لحن اهمیت بسیار ویژهای دارد؛ پس سعی کنید بهترین تصمیم را در این رابطه بگیرید.
مسئلۀ مهم بعدی، تعیین مدتزمان ویدئو است. وقتی از قبل، مدتزمان تیزرتان را بدانید، کارتان با تمرکز بیشتری پیش خواهد رفت. در نقطـۀ مقابل، مشخصنکردن این موضوع باعث میشود ویدئو ناخواسته طولانیتر از حد لازم شود و کار بدون تمرکز انجام شود.
۳ عامل اصلی در تعیین مدتزمان یک ویدئو تبلیغاتی دخیل هستند:
کانالهای انتشار
بودجه
اهداف
پس در ادامۀ آموزش ساخت تبلیغات ویدیویی، باید بگوییم تصمیمگیری دربارۀ لحن ویدئو و مدتزمان آن، جزو اولین اقداماتی است که باید انجام دهید.
تعریف کانال توزیع و ترویج
تا چند سال قبل، تنها کانالهای موجود برای انتشار یک تیزر تبلیغاتی، شبکههای تلویزیونی بودند؛ اما حالا اوضاع متفاوت است. به لطف اینترنت، کلی پلتفرم مختلف وجود دارد که اتفاقاً اکثر آنها از محتوای ویدئویی پشتیبانی میکنند.
تیزر تبلیغاتیتان را در جاهایی منتشر و ترویج کنید که مخاطبانتان در آنجا حضور دارند. به این ترتیب، مطمئن خواهید بود که محتوای تهیهشده، دیده خواهد شد.
نکته: اگر نمیدانید مخاطبانتان در کدام پلتفرمها بیشتر حضور دارند، میتوانید از روی دست رقبا تقلب کنید! یعنی ببینید آنها در کدام پلتفرمها حضوری فعال دارند.
تعیین برنامۀ تولید
بعد از اینکه تمام مراحل بالا را انجام دادید، باید تهیۀ یک برنامۀ کامل و مدون برای تولید را شروع کنید. حتماً تقسیم کار کنید؛ انجام چنین کارهایی نیازمند کار تیمی قوی است. مگر اینکه مجبور باشید خودتان در نقش یک ارتش تکنفره ظاهر شوید.
در غیر این صورت، وظایف هرکس را مشخص و برای انجام آن یک محدودیت زمانی تعیین کنید. برای پیشبرد این امور، میتوانید از انواع برنامههای مدیریت پروژه مثل Trello کمک بگیرید.